Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
1. Visie op het voeren van een gesprek 2. Gespreksmodel in drie fasen 3. Gespreksvoering door middel van het H-model 4. Verhelderen in de praktijk 5. Nuanceren in de praktijk 6. De werkfase in de praktijk 7. Een voorbeeldgesprek
S20080214.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2 --- mondelinge communicatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- Sociology of social care --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- Mass communications --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening.
Choose an application
In de jeugdhulpverlening staat samenwerking met het gezin centraal. In dit Nederlands handboek wordt een model aangereikt om zich te bekwamen in de professionele ouderbegeleiding. Fundamentele basisattitudes voor hulpverleners worden besproken evenals andere belangrijke vaardigheden die hulpverleners zich eigen moeten maken. Specifieke aandacht wordt geschonken aan oudergesprekken met allochtone gezinnen.
Opvoedingsondersteuning --- 433 --- gezinsondersteuning --- hulpverlening --- jeugdhulpverlening --- opvoedingsondersteuning --- ouderbegeleiding --- S2006132.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- gezinsbegeleiding --- jeugdzorg --- systeemtheorie --- Opvoeding in de praktijk --- 361.2 --- 392.5 --- 362.7 --- 301 --- Opvoedingsondersteuning. --- gezin --- Social policy and particular groups
Choose an application
Taal speelt een essentiële rol bij de psychische ontwikkeling van kinderen. Het is het belangrijkste instrument om continuïteit in het leven aan te brengen. Psychische stoornissen zijn mede terug te voeren op een gebrekkig vermogen (met behulp van taal) het leven te organiseren en er continuïteit in aan te brengen. Hulpverlening is niet altijd succesvol. De erkenning van het talige karakter van bijvoorbeeld gezinsproblemen is voorwaarde voor succesvolle hulpverlening. Daarom wordt in dit boek gepleit voor een dialogische hulpverlening die ruimte biedt nieuwe betekenissen te genereren waarin de cliënt weer greep krijgt op zijn leven. (Bron: covertekst)
Mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale agogiek --- Taalvaardigheid --- Hulpverlening. --- Bijzondere doelgroepen. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Gehandicapte kinderen. --- Kinderen --- Opvoeding en onderwijs --- Mondelinge communicatie --- Taal --- Hulpverlening --- Ouders --- gezinsopvoeding --- communicatie in de hulpverlening --- opvoedingsondersteuning --- 37.018 --- 361.2 --- Kind --- Opvoeding --- Therapie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Gesprek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Social welfare methods --- Didactics --- Telecommunication technology --- interactieprocessen --- interactieve media --- methoden van het sociaal werk --- videotraining --- didactische werkvormen --- #KVHB:Video-interactie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Jeugdhulpverlening --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:CD-ROM --- audiovisuele communicatie --- communicatie in de hulpverlening --- video --- welzijnswerk, methoden --- 007.3 --- 361.2 --- 361.1
Choose an application
Het sociaal-constructionismeis een postmodern, systemisch hulpverleningsmodel. Dit boek behandelt de fundamenten van dit model en zoomt in op vier specifieke werkwijzen die onder diezelfde noemer vallen. De moderne opvatting de hulpverlener juiste inzichten te laten overbrengen en gerichte interventies te laten doen, verschoof naar een postmoderne kijk: hulpverlening als het samen creëren van een communicatief proces, waarin cliënt (het systeem) voortdurend wordt aangesproken op zijn capaciteit om het eigen leven te herverhalen. Hierdoor worden nieuwe visies op het eigen leven en manieren om ermee om te gaan zichtbaar. Systemisch wil zeggen dat gedrag, ideeën, zelfbeeld, identiteit en gevoelens erkend worden als betekenisvol, begrijpbaar en beïnvloedbaar in een sociale context.
Hulpverlening --- Methodiek. --- mondelinge communicatie --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- sociaal constructionisme --- hulpverlening --- gesprekstherapie --- #SBIB:316.334.3M51 --- #SBIB:316.8H30 --- #KVHB:Gesprek --- #KVHB:Psychotherapie --- 607.3 --- gesprekken --- systeemtheorie --- therapie --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Methodiek --- Sociaal-constructionisme --- Therapie --- maatschappelijk werk --- 364.044 --- Hulpverlening : gespreksvoering --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk, methoden --- Organisatie van de gezondheidszorg: modellen van therapeutisch handelen --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Individuele psychotherapie --- 361.2 --- 361.1 --- Maatschappelijk werk --- Professionalisering --- Gespreksvoering
Choose an application
Psychiatry --- Huldeboeken --- Lietaer, Germain --- Mélanges --- Psychotherapie --- Psychothérapie --- Gesprekstherapie --- 012 LIETAER, GERMAIN --- Academic collection --- #PBIB:2004.2 --- #GSDBP --- 607.2 --- gesprekstherapie --- psychotherapie --- psychologie, sociaal --- communicatie in de hulpverlening --- empathie --- non-directieve therapie --- Bibliografie van bepaalde auteur--NAAM--LIETAER, GERMAIN --- 361.2 --- 159.94 --- 615.82 --- 615.8 --- Client-centered psychotherapy --- Experiential psychotherapy --- Experiencing, Therapeutic --- Therapeutic experiencing --- Existential psychotherapy --- Humanistic psychotherapy --- Client-centered counseling --- Client-centered therapy --- Counseling, Client-centered --- Counseling, Nondirective --- Counseling, Person-centered --- Nondirective counseling --- Nondirective psychotherapy --- Nondirective therapy --- Person-centered counseling --- Person-centered psychotherapy --- Rogerian psychotherapy --- Psychotherapy --- Lietaer, G. --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Inhoudsopgave I Alternatieve vormen van conflictafhandeling 1 Het Arbitragehof in België 2 Kinderombudsdiensten 3 Welzijnsbemiddeling: de welzijnswerker als bemiddelaar 4 Algemeen besluit II De bemiddelingsmethodiek 1 Maatschappelijk conflict en psychologische realiteit 2 De Harvard-methode 3 Bemiddelen: wat is het en hoe doet men het? III Van een integrale visie naar een geïntegreerde aanpak 1 Welzijnswerk 2 Vier decreten om sociale uitsluiting en kansarmoede te bestrijden 3 Welzijnswerk, opbouwwerk en welzijnsbemiddeling 4 Schematisch overzicht 5 Algemeen besluit
Conflicthantering --- Sociale agogiek --- Sociale welzijnszorg. --- Hulpverlening. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- schuldbemiddeling --- welzijnswerk --- conflictbemiddeling --- welzijnsbeleid --- conflicthantering --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- samenlevingsopbouw --- Sociale welzijnszorg --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 660 Welzijn --- 321 --- opbouwwerk --- 321.3 --- Harvard-methode --- arbitragehof --- buurtwerk --- echtscheidingsbemiddeling --- geïntegreerde aanpak --- hulpverlening --- kansarmoede --- kinderrechten --- maatschappelijk werk --- methodiek --- ombudsfunctie --- sociale uitsluiting --- strafrecht --- welzijnsbemiddeling --- welzijnswerkers --- armoedebestrijding --- bemiddeling --- budgetbegeleiding --- communicatie in de hulpverlening --- scheidingsbemiddeling --- welzijnswerk, methoden --- maatschappelijk werk en sociale zorg --- Methodiek --- 007 --- 339 --- 361.2 --- 361.5 --- 392.3 --- 361 --- 361.1 --- Welzijnszorg --- Conflicten --- Bemiddeling --- Zorg- en welzijnssector --- Conflict --- Sociale wet. essays
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|